sömntuta




Sitter just nu i sängen med nytvättat hår och min supergoa Paul Frank t-shirt från Kanada. Kollar på sommarpratarna och myser helt enkelt. Appropå ordet "myser", vad fasen heter det i imperfekt? Myste va? Jag säger ofta "mös" och idag på tvn när en reporter intervjua Zlatan använde hon också ordet "mös". Det låter ju helt fel! Är det typ någon dialekt? Typ göteborska kan jag tänka mig, eller är jag och reportern bara efterblivna dyslexibarn? Haha, ge mig svar! Heter det myste eller mös?

Jaja, har lagt mig i sängen nu i alla fall. Ska snart sova med, det är ju trots allt sista "sommarlovskvällen". I övermorgon, på tisdag, börjar jag skolan. Har blandade känslor inför det kan jag meddela. Men jag lever i nuet och just nu har jag inte tid att skriva mer så, ciao sötnosar, sleep tight!

Puss & kram
/ Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0