Summerplans

Jag tänkte ta och berätta om mina sommarplaner för 2011! I år kommer sommarlovet fyllas av resor och särskilt sol&bad! :D Det var synd att jag inte fick något sommarjobb för sökte nämligen, kunde ju tjänat ihop lite pengar, men men, bara ännu mer tid åt annat!

Juni: Det var tänkt från början att jag skulle åka med min mosterfamilj ner till Kreta den 17 men inget är bestämt ännu. I den familjen ingår min moster, hennes man och deras två döttrar, 12 & 6 år. 
Sedan skall jag självklart vara med vänner, sola&bada, njuta av sommarlovet helt enkelt! :D Åka ut till Åsa med tjejerna, åhh ser verkligen fram emot sommaren, bara det är fint väder så! Förra året var jag på stranden i Åsa ungefär 2 ggr :O 


Juli: Min favoritmånad på detta året i alla fall! Åker nämligen till Frankrike, Montendre 9-18 juli. Montendre är en liten by där det bor ca. 3000 männsikor, den ligger en timmes bilväg från stora staden Bordeaux.
Åker dit med andra som läser franska på gymnasiet, så vi åker med franskan. Vi är 8 från steg 3 och 2 från steg 4. Det kommer sammanlagt vara runt 60 elever från 6 olika länder i Europa. (Sverige, Grekland, Frankrike, Tjeckien, Polen och Italien kommer vara där). Man bor även i värdfamiljer, 2 och 2 eller så tar familjer flera från olika länder. Man får välja hur man vill bo, tillsammans med någon svensk eller utländsk, men de brukar para ihop inom länder för det blir enklast så. Jag och en tjej har valt att bo tillsammans, eftersom vi känner varandra och ville helst bo med en svensk ;). Hahah jag är rädd för att familjerna pratar typ endast franska, fransmän är ju så envisa och vill inte prata engelska -.- Men jag har ju Paulina iaf som jag bor med :D 
Där nere kommer det vara som ett "miniparlament", allt är sponsrat av EU så vi betalar ingenting förutom 20 euro. Vi kommer debattera om utbildningssytemen i länderna. Man pratar inom landet först och sedan redovisar 2 stycken från varje land vad man kommit fram till. Innan debatterade alla länderna på franska, men det gick inte så bra eftersom alla inte hade samma kunskaper. hehe vi skall även åka till La Rochelle och det är där man spelar in Fångarna på Fortet :D Vi skall även ta med oss svensk mat för att tillaga och bjuda där nere, jag skall ta med mig flädersaft och plättar. 
Jag tycker detta skall bli sjuuukt roligt faktiskt! Gratis resa till Frankrike, träffa nya männsikor från andra länder/kulturer. Man övar även upp sin franska där nere, och hade ju tänkt fortsätta med franskan till kanske steg 5;) 
hahha jag kan skriva huuuur mycket som helst om denna resan, om vad vi skall göra med mera. Jag får även se hur det blir med bloggandet, funderar på att ta med mig en laptop och så har familjen antagligen WIFI.

Sedan när jag kommer hem så skall nog hela familjen åka bort, vi har inte bestämt oss ännu om det blir 2 veckor nere vid Svarta Havet och vi mellanlandar då i Paris och stannar några dagar eller om vi skall åka till Grekland, kryssning i medelhavet, Kroatien? Finns väldigt mycket att välja på, så får se hur det blir ;) 


//LUISA

254542_2124063904258_1325695778_2780419_1841186_n_large

196321_1904729061024_1325695778_2481338_1574048_n_large

Tumblr_lmrsewwbsj1qc8heko1_400_large

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0