orientering + fest

Ciao bloggen!
Idag var det friluftsdag vilket betydde att vi var ute i Kungsbackaskogen och orinterade. Min klass började kl. 10.00 och solen sken starkt på himmlen, så vädret var på vår sida, och mycket konstigt att det var sol just idag eftersom det regnat i en lång period här :P men klagar verkligen inte! om det skulle regnat så skulle det VERKLIGEN inte varit kul!
Det fanns två banor, en kort och en lång. Jag tog den långa eftersom jag satsar på högre betyg. Läraren sa att man bara fick springa en och en på den långa men jag och Elin struntade i det och sprang tillsammans. Vi stötte på andra på vägen som vi sedan följde med. I början gick det bra att hitta kontrollerna, men sedan när vi skulle till 4:an gick allt utför... Vi bara virrade bort oss och beslutade oss sedan för att gå tillbaks och hitta en stig. Överallt i skogen fanns typ vattengrejs/sunkmark. Så skorna var ju helt bruna efter att ha orienterat -.- 
Totalt så tog vi 7/10 på svåra banan , så G får vi alla fall liksom! Ligger nu i soffan och chillar, är utmattad verkligen även om det inte var så jobbigt som man trodde...

Ikväll har Amanda i min klass "klassfest/fest" hemma hos sig i Åsa. Så hade tänkt dra dit, även om jag inte är jättepepp, men det kommer säkert bli roligt! :D Annars drar man ju bara hem liksom ;)
Vet inte riktigt vad jag skall ha på mig men kan lägga upp bilder senare kanske på det, hade tänkt dra dit vid kanske 6-7, beror på om jag blir körd eller om jag måste ta bussen. Några skall redan åka dit vid 5 men jag orkar inte vara där så långt innan, och pappa slutar typ. 18.00 och vi skall äta middag så :) 
Men nee nu skall jag fortsätta med att göra klart min gothic story i engelskan som är tills nästa fredag.. HATAR att skriva skräckgrejer kan verkligen inte göra det, vrf skall man ens kunna göra detta... tycker att om man har lätt för detta har man inte bara en fucked-up fantasi utan man är en psykopat ;) hehe 

Kanske gör lite inlägg under kvällen om vad som händer ;) Blev väääldigt bloggsugen och att skriva, synd att jag inte använder detta till att göra klart mina uppsatser till skolan :P

SEE YOU // LUISA



(bjuder på en bild från sommaren på mig)hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0